Bir isim koymak ve marka patentini almak
marka olmak için yeterli değil. Bu yeni doğan bir çocuğa isim koymaya ve
nüfus cüzdanını çıkartmaya benziyor. Nasıl ki, çocuğun sağlıklı büyümesi için her
şeyin zamanında ve gerektiği gibi yapılması gerekiyor, vakti gelmeden
çocuğun dişi çıkmıyor ve yürümüyor, marka da aynen böyledir.
Günümüzde bir marka oluşturmak, yalnızca üründeki teknik
üstünlük ile başarılacak bir iş değildir. Marka oluşturmak için yıllar boyu ilk
günkü heyecanı korumak gerekir. Marka olma yolunda ilerlemek,
ancak bitmek tükenmek bilmeyen bir gelişmenin çeşitli yöntemlerle hayata
geçirilmesi ile mümkün olabilir:
En
mükemmele yönelik bir "adanmışlık duygusu"
Tüketiciye
saygı duymak ve onları anlamak
Hayal
gücünü zorlamak
Deneyime önem vermek
Verilen sözü tutmak